NUTID. Fan. Fan. Fan

Jag trodde verkligen att det hade funkat den här gången. Jag hade ju flera graviditetssymptom. Testdag var egentligen måndag, men jag kunde inte hålla mig utan tog det redan på söndagseftermiddagen. Hade tänkt servera min Älskade med en glad överraskning.

Han blev orolig över att jag aldrig kom ut från toan. Jag satt och väntade på att det skulle dyka upp ett blått streck till på teststickan. Det kom aldrig nåt.

Knappt sovit i natt. Men när klockan ringde i morse gick vi båda med tunga steg till toan. Dags för test nummer två. Inte heller nu blev det något streck. Jag tyckte att jag anade ett litet litet streck. Men om det dök upp ett horisontellt streck betydde det ändå att resultatet var Icke Gravid. Så stod det i instruktionsbladet.

Sjukhuset har lite längre testperiod än privatkliniken. På den privata testar man efter 14 dagar. Det var det vi gjorde nu. På sjukhuset har de 18 dagar, så det finns ju en liten chans kvar. Men den gången vi blev gravida så syntes ju det redan på dag 14.

No comments: